Kriisi on mahdollisuus pitkäjänteiseen brändin rakentamiseen

4.2.2021Kasvu, Markkinointi, Strategia

Usein taantumassa pitkäjänteinen brändin rakentaminen on leikkausten alla ja fokusta siirretään taktiseen markkinointiin. Covid19 aiheuttama taantuma on eri maata. Kyseessä ei ole normaali taloudellinen häiriö vaan tulossa on murros, jolla on jopa yhteiskunnallisia vaikutuksia.

Maailma on tullut entistä pienemmäksi kohdatessaan pandemian. Nyt korostuvat vastuullisuus, terveydestä huolehtiminen ja oman kulutuksen kriittinen tarkastelu. Etätyöstä ja teknologian paremmasta hyödyntämisestä on tulossa valtavirtaa.

Jo tässä kohtaa kriisi avaa mahdollisuuksia brändimielikuvan uudistamiseen. Aitous, vastuullisuus, läpinäkyvyys ja empatia korostuvat kuluttajien valinnoissa. Myös lomautusten tulvassa on entistä tärkeämpää että työtä teetetään reilujen työehtojen vallitessa.

Varmasti monessa yrityksessä tehdään nyt strategiatyötä, jolla pyritään sopeutumaan tai uudistumaan. Suosituksemme on ottaa myös brändin välittämät arvot osaksi strategista uudistumista. Mitä yrityksesi brändi haluaa tulevaisuudessa viestiä kuluttajalle?

Me Konsulttiverkossa autamme sinua mielellämme brändisi uudistumisessa vastaamaan murroksen heittämään haasteeseen.

Ollaan yhteydessä, Mia
mia@konsulttiverkko.fi

Luettavaa

UUSIMMAT BLOGIT

Digitaalinen disruptio – uhka vai mahdollisuus?

Digitaalinen disruptio – uhka vai mahdollisuus?

Digitaalisella disruptiolla tarkoitetaan vallitsevien toimintatapojen ja -mallien muuttumista teknologian kehittymisen ja käyttöönoton myötä. Tämä entinen muotitermi on ajankohtaisempi kuin koskaan, osittain johtuen pandemian tuomasta “pakosta” muuttua. Historiassa on paljon esimerkkejä menestyvistä yrityksistä, joilta käytännössä vedetään matto jalkojen alta uuden innovaation takia, jonka on kehittänyt pienempi yritys, jolla ei ole ison yrityksen painolastia eri muodoissa. Uusi peluri voi myös tuoda markkinoille huomattavasti edullisemman ja “riisutumman” ratkaisun, kun taas markkinajohtajat ovat keskittyneet kehittämään aina vain ominaisuuksiltaan parempia (lue kalliimpia) ratkaisuja. Nopeasti oppiva ja innovaatioita kannustava yritys tarvitsee arvomaailman, joka tukee ja kannustaa organisaatiota ottamaan riskejä. Ilman oikeanlaista kulttuuria paraskin strategia voi epäonnistua. Toisaalta oikeanlaisella kulttuurilla yritys voi edetä pitkällekin vaikka strategia on keskeneräinen – yrityksen ja erehdyksen kautta, oikealla asenteella. Ota yhteyttä ja jutellaan aiheesta lisää! Esa Övermark & KV