Hei!
Järjestimme yhteistyössä YritysVantaan kanssa webinaarin aiheesta “konsultointipalvelut pk-sektorille”.
Tapahtuma keräsi innokkaan osallistujajoukon ja herätti useita kysymyksiä esityksen päätteeksi. Esimerkiksi miten pienessä yrityksessä henkilökohtainen sparraus eroaa yritystason konsultoinnista, ja missä menee valmennuksen ja konsultoinnin raja. Yksikäsitteistä vastausta asiaan ei ole mutta toivottavasti materiaalimme auttaa hahmottamaan konsultoinnin laaja-alaisuuden ja tarjolla olevat palvelut myös pk-sektorille. Lisäksi esittelemme lyhyesti tarjolla olevia tukia liiketoiminnan kehityksen vauhdittamiseksi.
Webinaarin materiaali on vapaasti ladattavissa alla:
Lataa tästä webinaarin materiaali
Mikäli blogi herätti ajatuksia ja kiinnostuit Konsulttiverkon palveluista, ota yhteyttä: jussi@konsulttiverkko.fi / 040-7725 840.
Yhteistyö Konsulttiverkon kanssa on ratkonut Suomalaisen Kirjakaupan myymälöiden haasteita
“Työskentely Konsulttiverkon kanssa on ollut todella antoisaa. Itse olen oppinut järjettömän paljon, vaikka olen ollut Suomalaisen Kirjakaupan palveluksessa jo 20 vuotta. Oli mieletön kokemus oppia monelta eri osa-alueelta!”, kertoo Heidi Reyes, Suomalaisen Kirjakaupan pääkaupunkiseudun aluemyyntijohtaja.
Suomalaisen Kirjakaupan myyjät tekevät paljon muutakin työtä, kuin mikä näkyy asiakkaalle. Konsulttiverkko lähti purkamaan myynnin prosesseja ja taustatöitä, jotta löytyisi enemmän aikaa asiakkaalle. Tarve oli suoristaa prosesseja, pilkkoa prosessit pieniin osiin ja löytää sieltä ne hukkapalat, joita poistamalla sujuvoitetaan myymälöiden arkea.

“Olimme pitkään laskeneet myynnin prosessien ajankäyttöä myymälöissä, mutta meillä ei ollut tarkkaa tietoa, mihin osa-alueeseen kuluu minkäkin verran aikaa, ja mikä osa-alueista on tuottavaa tekemistä eli tuo lisäarvoa asiakkaalle”, toteaa Heidi Reyes.Suomalainen Kirjakauppa lähti yhteistyöhön Konsulttiverkon kanssa vuonna 2019. Syväluotaa-vassa projektissa käytiin mittaamassa kuudessa myymälässä eri osa-alueita sekuntikellon tarkkuudella.
“Meillä oli tuntuma muutamasta myynnin prosessista ja taustatyöstä, jotka todennäköisesti veivät liikaa aikaa. Etukäteen oli mietitty neljä osa-aluetta, missä voisi olla pullonkauloja, niitä lähdettiin sitten sekuntikellon kanssa mittaamaan”, kertoo Heidi Reyes ja jatkaa:

“Konsulttiverkko ratkaisi mutu-ongelmamme. Saimme kattavan raportin eri prosesseista ja jokaisesta osa-alueesta tarkan ajankäytöllisen seurannan. Raportista oli helppo lähteä suoristamaan mutkia. Projektin raportista on saatu jokapäiväiseen työhömme käsikirja, mistä on helppo palata tosiasioihin: näinhän me mitattiin ja näinhän me todettiin.”
Yhteistyö Konsulttiverkon kanssa on ratkonut Suomalaisen Kirjakaupan myymälöiden haasteita. Pilkkomalla eri myynnin prosessit pieniin osiin, pystyttiin selkeästi löytämään ne kohdat, jotka ovat selkeää hukkaa asiakkaan arvoa ajatellen.
“Parasta yhteistyössä on ollut, että kaikki olettamukset on näytetty toteen. Lähdimme yhdessä hakemaan riittävän konkreettisia kehittämiskohteita, joilla voisi mitata prosessien tuottavuuden paranemista. Projektin aikana löydettiin piileviä ongelmia toiminnastamme, jotka saatiin avattua. Konsulttiverkko on auttanut meitä eteenpäin, koska he ymmärtävät nopeasti ytimen, mikä täytyy purkaa osiin”, sanoo Heidi Reyes.

Yhteistyö Konsulttiverkon kanssa ylitti odotukset.
“Konsulttiverkon kanssa työskentely on ollut todella mutkatonta, sillä asioista on keskusteltu kaunistelematta. Olemme edelleen tiiviisti yhteydessä Konsulttiverkon kanssa”, kertoo Suomalai-sen Kirjakaupan aluemyyntijohtaja Heidi Reyes.

Konsulttiverkon palvelukuvaus
Konsulttiverkko on jäsenyysperusteinen yhteisö, joka on luotu mahdollistamaan asiantuntija-markkinan palvelu itsenäisten konsulttien tiimityön kautta. Toimintamme poikkeaa alalle tyypillisestä “broker”- mallista. Toimintamme tähtää laaja-alaisten asiantuntijapalveluiden toimittamiseen kaiken kokoisille yrityksille.

Kokemuksemme mukaan verkostona pääsemme tarjoamaan ratkaisuja, joita yksittäinen konsultti ei voi saada. Tiimityön merkitys on sitä suurempi mitä kylmempään ja isompaan markkinaan mennään. Konsulttiverkon yksi arvotekijä on nostaa alkuvaiheen tunnustelut tiimityön kautta oikealle tasolle jotta merkittäviä ja asiakkaalle hyödyllisiä toimeksiantoja voi syntyä. Asiakassuhteen jatkuvuuden kannalta toimiminen verkostona lisää mahdollisuuksia palvella asiakasta laaja-alaisesti eri tarpeissa. Mahdollisuudet pysyvien asiakassuhteiden luomiseksi ovat paremmat kuin yksin toimiessa.
Konsulttiverkon palvelukuvaus kertoo mistä verkostoitumisessa on kyse
Olemme luoneet palvelukuvauksen Konsulttiverkon toiminnasta. Palvelukuvaus auttaa sekä yrittäjyyttä miettiviä, että jo yrittäjänä 100% tai osa-aikaisesti toimivia hahmottamaan liiketoiminnan kasvattamisen mahdollisuuksia verkostossa toimimalla ja yhteistyöllä muiden konsulttien kanssa.
Miksi kannattaa verkostoitua? Mitä selkeitä etuja verkostoitumalla voi saada verrattuna itsenäisenä konsulttiyrittäjänä toimimiseen? Miten verkostoituminen käytännössä toimii? Kuinka kaupallinen yhteistyö rakennetaan?
Pyytämällä palvelukuvauksemme saat konkreettista tietoa Konsulttiverkon palveluista, verkostoitumisen hyödyistä sekä yrittäjyydestä: jussi@konsulttiverkko.fi tai soita: 040-7725 840.
Osto-opas
Olemme julkaisseet osto-oppaan asiantuntijapalveluiden hankkimisesta. Onnistunut toimeksianto on aitoa yhteistyötä ja onnistumisen iloa.
Osto-opas auttaa alkuun eritysesti niitä päättäjiä, jotka eivät käytä ulkopuolisten asiantuntijoiden palveluita säännöllisesti.
Osto-oppaan saat sähköpostiisi antamalla alla yhteystietosi. Tämän jälkeen osto-opas on vapaasti käytössänne.

Konsulttiverkko 2019 © Tietosuoja