Blogi
Viimeisimmät uutiset
Autamme organisaatioita saavuttamaan tavoitteensa
Kirjoitamme Konsulttiverkon kuulumisista ja konsultointipalveluihimme liittyvistä ajankohtaisista asioista.
Katsaus alkuvuoteen 2021
Katsaus Konsulttiverkon kuluneeseen vuoteen Vuoden ensimmäinen puolisko oli vahva pandemiatilanteesta huolimatta....
Kasvata yrityksesi tulosta ohjatun arvoprosessin avulla
Yrityksen arvoilla on suuri merkitys yrityksen kulttuuriin, toimivuuteen ja tuloksiin. Silti yrityskulttuuri ja arvot...
Hybridityön puoliutumisteoria
Koronan jälkeisessä ”uudessa normaalissa” etätyön osuus tulee osittain säilymään ja organisaatiot tulevat siirtymään...
Kuinka rakennetaan High Performance Team (HPT) – johtoryhmä?
Kuinka rakennetaan High Performance Team (HPT) - johtoryhmä? Jos olisit F1-kuljettaja, niin hyväksyisitkö, että autosi...
Digitaalinen disruptio – uhka vai mahdollisuus?
Digitaalisella disruptiolla tarkoitetaan vallitsevien toimintatapojen ja -mallien muuttumista teknologian kehittymisen ja käyttöönoton myötä. Tämä entinen muotitermi on ajankohtaisempi kuin koskaan, osittain johtuen pandemian tuomasta “pakosta” muuttua. Historiassa on paljon esimerkkejä menestyvistä yrityksistä, joilta käytännössä vedetään matto jalkojen alta uuden innovaation takia, jonka on kehittänyt pienempi yritys, jolla ei ole ison yrityksen painolastia eri muodoissa. Uusi peluri voi myös tuoda markkinoille huomattavasti edullisemman ja “riisutumman” ratkaisun, kun taas markkinajohtajat ovat keskittyneet kehittämään aina vain ominaisuuksiltaan parempia (lue kalliimpia) ratkaisuja. Nopeasti oppiva ja innovaatioita kannustava yritys tarvitsee arvomaailman, joka tukee ja kannustaa organisaatiota ottamaan riskejä. Ilman oikeanlaista kulttuuria paraskin strategia voi epäonnistua. Toisaalta oikeanlaisella kulttuurilla yritys voi edetä pitkällekin vaikka strategia on keskeneräinen – yrityksen ja erehdyksen kautta, oikealla asenteella. Ota yhteyttä ja jutellaan aiheesta lisää! Esa Övermark & KV
Konsulttiverkon verkkosivusto uudistui
Konsulttiverkon verkkosivusto uudistui Olemme kasvaneet merkittävästi viimeisen kolmen vuoden aikana ja toimintamme on...
Digitaalinen kasvupolku
PK-yritysten seuraavat askeleet digipolulla voivat muuttua digiloikaksi ohjelmisto- palveluiden avulla. Mitkä ovat...
Konsulttiverkon vuosi 2020 – kasvua +60%
Hei! Hyvin erikoislaatuisesta vuodesta huolimatta Konsulttiverkko kasvoi vuoden 2020 aikana kaikilla keskeisillä...
Kriisi on mahdollisuus pitkäjänteiseen brändin rakentamiseen
Usein taantumassa pitkäjänteinen brändin rakentaminen on leikkausten alla ja fokusta siirretään taktiseen...